Medzinárodný týždeň na UNIZA v znamení posúvania hraníc vo vzdelávaní a vo vede

Téma internacionalizácie je významnou súčasťou Žilinskej univerzity v Žiline a je jednou z jej hlavných priorít. Preto vedenie pravidelne v prvý marcový týždeň organizuje Medzinárodný týždeň, tento rok v dňoch 6. - 8. marca 2018, ktorého cieľom je prezentovať možnosti v tejto oblasti. Žilinská univerzita v Žiline si uvedomuje dôležitosť aj iných rozmerov medzinárodnej spolupráce a usilovne pracuje na jej rozvoji.

„Iniciatívy, ktoré presadzujú spoluprácu inštitúcii vysokoškolského vzdelávania s európskym rozmerom na spoločných projektoch, je viac než žiaduce v dnešnom globalizovanom svete podporovať. Tento týždeň ukázal, že sme kvalitným partnerom vo svete a že sme pripravení na nové výzvy v tejto oblasti,“ povedala Tatiana Čorejová, rektorka Žilinskej univerzity v Žiline.

Medzinárodný týždeň na Žilinskej univerzite v Žiline (UNIZA) odštartoval v utorok 6. marca 2018 a bol venovaný študentom 1. a 2. stupňa vysokoškolského štúdia. Utorkový blok slávnostne otvoril Jozef Ristvej, prorektor pre medzinárodné vzťahy a marketing UNIZA. O 13.00 hod. začala prezentácia možností štúdia vo Francúzsku a štipendií francúzskej vlády, ktoré predstavil François-Xavier Mortreuil, atašé pre univerzitnú, vedeckú a administratívnu spoluprácu Francúzskeho inštitútu na Slovensku. Atašé počas prezentácie popísal francúzsky systém vysokoškolského vzdelávania, druhy štipendií a možností stáží.

O 14.00 hod. začalo celouniverzitné informačné stretnutie zamerané na Erasmus+ študijné pobyty a stáže pre akademický rok 2018/2019. O tom, ako Erasmus štúdium zmenilo ich životy a otvorilo veľa nových príležitostí, prišli porozprávať bývalí Erasmus študenti z celej univerzity. Záujemcovia získali aj množstvo praktických rád a užitočných informácií.

Dni streda a štvrtok boli venované študentom 3. stupňa vysokoškolského štúdia. Zamerané boli na podporu a rozvoj ich zručností potrebných na zapájanie sa do medzinárodných projektov a medzinárodného výskumu. Vo forme školenia zameraného na prípravu medzinárodných projektov vystúpil Martijn Neef, senior výskumník z TNO, Holandskej organizácie aplikovaného výskumu.

Vo štvrtok, 8. marca 2018 od 9.00 hod. sa zároveň v Aule DATALAN uskutočnilo ďalšie z moderovaných podujatí Národného konventu #MYSMEEÚ, v rámci ktorého majú študenti a verejnosť možnosť vymeniť si názory na budúcnosť EÚ s poprednými predstaviteľmi politického života. Podujatie otvorili svojimi príhovormi Tatiana Čorejová, rektorka UNIZA a Alexander Micovčin, riaditeľ Sekcie európskych záležitostí Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí SR. V prvej časti podujatia Alexander Micovčin a študenti Filip Kajan a Jana Košecká diskutovali o tom, v čom vidia pozitíva európskej integrácie.

V druhej časti diskutovali zástupcovia podnikateľskej sféry, štátneho a akademického sektora o tom, ako vnímajú naše pôsobenie v EÚ. Vystúpili Martin Klus, podpredseda Výboru pre európske záležitosti NR SR, Martina Slabejová, generálna riaditeľka Úradu podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu, Anton Ondrej, riaditeľ ľudských zdrojov KIA Motors a Ľubica Sokolíková z UNIZA, ktorá vedie program eTwinnig – národnej služby pre elektronickú spoluprácu škôl.

V rámci sprievodného programu bol účastníkom k dispozícii info-stánok žilinského centra Európskej komisie Europe Direct, informácie o iniciatíve Sebavedomé Slovensko, projekt Memo Gym a stánok UNIZA.


Ing. Martina Slavíková
Oddelenie pre medzinárodné vzťahy a marketing

podujatie MYSMEEU2

2F5A7568

2F5A7529

Uložiť
Používateľské nastavenia súborov cookie
Používame súbory cookies, aby sme Vám zabezpečili čo najlepší zážitok z návštevy našej webovej stránky. Ak odmietnete používanie súborov cookies, táto webová stránka nemusí fungovať správne.
Prijať všetko
Odmietnuť všetko
Prečítajte si viac
Potrebné
Tieto položky sú potrebné na povolenie základných funkcií webových stránok.
Základné
Prijať
Odmietnuť
Analytics
Nástroje používané na analýzu údajov na meranie efektívnosti webovej lokality a na pochopenie jej fungovania.
Google Analytics
Prijať
Odmietnuť
Marketing
Súbor techník, ktorých cieľom je obchodná stratégia a najmä štúdium trhu.
Google Tag Manager
Prijať
Odmietnuť